Arirang News (2016): Korean startup releases VR simulators for military traininghttps://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=Et5BsV0U1Lw
szerző: Rimóczi Martin
Míg a virtuális valóság különböző formái gyorsan barátságos fogalmakká válnak a hétköznapi emberek számára – többek között ilyenek a legmodernebb szórakoztatóeszközök -, addig a többi területen dolgozók is felismerik e technológia nagy lehetőségeit és alkalmazási potenciáljait. Többek között ilyen terület a katonai kiképzés is.
A harci gyakorlatok sokszor kockázatosak és veszélyesek, de a virtuális valóság korában nem kell, hogy azok legyenek. Erre példa a ” virtual shooting combat “, ami egy katonai kiképzés VR-szimulációja egy túszmentési helyzetben. Ez az egyik legélethűbb szimuláció, amelynek prototípusát várhatóan katonák is használni fogják. A készülék robot futópaddal és mozgásrögzítő érzékelőkkel van felszerelve, amelyek a felhasználók cipőibe vannak ágyazva, valamint egy M4-es modellel, amely 2.7 kilogrammos súllyal bír.
Ez a hagyományos képernyő-alapú szimulátorok továbbfejlesztett változata, annyiban különbözik tőlük, hogy kiváló minőségű VR-headseteket vagy fejre szerelt kijelzőket használ. A “küldetés” végén a felhasználók teljesítményét értékelik a leadott lövések száma, az időzítés, a csapattársakkal való koordináció és a célpontok eltalálása alapján.
A “virtual shooting combat” eszközhöz hasonlóan a vállalat “virtual parachuting” szimulációja 360 fokos videokijelzőkkel és mozgásérzékelőkkel van felszerelve, lehetővé téve a katonák számára, hogy átéljék a szabadesés érzetét, valamint ejtőernyős meghibásodás esetén kezeljék felszerelésüket – mind olyan helyzetek, amelyeket eddig nehéz volt utánozni a kockázatok miatt.
Az Optimus System nevű vállalat 3D robotszimulátorokat biztosít neves cégeknek, köztük a Hyundai Engineering and Constructionnek, továbbá a koreai technológiai óriás Samsung Electronicsnak és olyan autógyártóknak, mint a Ford és a Chrysler.
Katonai célok tekintetében a cég azt állítja, hogy a Közel-Keletre, Oroszországba, Vietnamba és a Fülöp -szigetekre kíván exportálni, miközben a szórakoztató iparnak, többek között vidámparkoknak is biztosít technológiát Koreában és Kínában. Ennek érdekében reméli, hogy 2030-ig akár 3.5 milliárd dollárt is biztosíthat állami és magánberuházásokból szimulátorainak tömeggyártására.
Bár nagy a kereslet a VR-alapú eszközök iránt, a VR-vállalatok együttműködési és fejlődési hálózata és ökoszisztémája Koreában még korai, mert a vállalatok nem szívesen teszik közzé üzleti ötleteiket és fejlett technológiáikat, elsősorban a különböző technológiai fejlesztések kiszivárgásával kapcsolatos aggodalmak miatt. A kormány általi helyes irányelvek bevezetése nagy segítséget jelentene.
Az ipar ilyen igényeire válaszul a Tudományos Minisztérium, az IKT és a Future Planning a hónap elején bejelentette a fenntartható ökoszisztéma létrehozásának terveit, ahol a VR platformjai számos ágazatban alkalmazhatóak, beleértve a számítógépes játékokat, a sportot és a turizmust. Emellett remélik hogy több mint 35 millió dollárt fektethetnek be a kezdeményezés finanszírozására.
A minisztérium 2017-től azt mondja, hogy elősegíti a VR -tartalmak alkalmazását az oktatás, az építőipar, az orvosi szolgáltatások és a kereskedelem területén. Emellett kijelölte a Digital Media City-t, a legmodernebb szórakoztatásra irányuló területet Szöul nyugati részén – a VR-technológiai cégek infrastrukturális központjaként. A létesítmény egy VR vidámparknak is otthont adott és az adott év októberében tervezett első szöuli VR fesztivál helyszínéül is szolgált.